czwartek, 22 maja 2014

Panorama

Panoramy zawsze mnie fascynowały, ale dopiero niedawno odkryłem, że aby je robić nie potrzeba wcale wyrafinowanego sprzętu i dużego nakładu pracy. Ktoś może powiedzieć "mój telefon robi niezłe panoramy"... otóż nie, nie robi. To co robi telefon wyglądać ma dobrze na telefonie i tyle. Tak czy inaczej jest z tym kupa zabawy i czasem coś co w jednym kadrze wyglądać może nijak, na panoramie robi dużo lepsze wrażenie. Ja preferuję panoramy szerokim szkłem co jeszcze podkreśla majestatyczność ujęcia. Poniższe zdjęcie dowodzi, że nie jest to wcale konieczne i nawet obiektyw bez większych zniekształceń może dać nam niezłą panoramę. Dobra wiadomość dla użytkowników kitów. I wcale nie trzeba statywu. Zdjęcie wykonałem na wieży Muzeum Narodowego w Szczecinie jako serię ujęć i scaliłem w Photoshopie.

I was always fascinated by panoramas, but just recently I have realised I don't need fancy equipment and a lot of work to take them. Someone might say "my phone takes nice panoramas"... well, it doesn't. What phone does has to look nice on the phone and that's it. Either way it is a lot of fun and sometimes something may look not to well in a single frame, but makes much better impression on panorama. I prefer panoramas taken with wide lens which emphasises the greatness of the shot. The picture below proves that it is not always neccessary and event the lens with no deformation can give us cool panorama. Good news for kit shooters. And you don't event need tripod. The shot was taken on the tower of National Museum i Szczecin, Poland as a series and combined in Photoshop.


Canon 450D, Sigma 18-200 mm, ISO 100, 1/800, f/5.6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz